Tor Toruń Program
Celem treningu są informacje do porównań i rozwoju technik jazdy.
- Najszybsze klasyczne techniki jazdy (aktualnie stosowane):
- parabola klasyczna
- Technika szkoły 1+/-
- WRC
- F1
- Informacje – trening, podstawy wyższych technik jazdy:
- 1 +/- profi
- naturalna 4G
- rSTRATOS
- rSTRATOS F
- rSTRATOS D
- KOWARY 1,5 – 50/50
- rotacyjna
- rotacyjna +
- dociskowa w wektorach
- dociskowa +
- dociskowa łączona – 10 wersji
- Reset + P1S1K2/ P1S2K2 do K3/ P2S2K2 do K3
- Tai Chi auto 1, 2, 3, +
Wersje dla przedniego i tylnego napędu oraz quatro.
– kierowców rajdowych
– kierowców wyścigowych
– pilotów rajdowych
– wspólnie kierowców i pilotów (załogi startujące w rajdach)
W celu uniknięcia częstych pytań o koszty treningów kodujących techniki jazdy, informujemy że w związku z reorganizacją programową systemu 1 szkoły rajdowo-wyścigowej 56′, zaleceniami FB, kierowców i pilotów z uwzględnieniem rozszerzeń biznesowych i sponsorskich aktualne minimalne koszty w trzech rodzajach treningów.
Wartość treningów tj. 40 x poniższych kosztów.
TRENING I – podstawowy, indywidualny.
Wartość treningu to 4000 zł wynikające ze sposobu treningu, w celu udostępnienia max. informacji do kodowania nawyków myślowych i manualnych w/g zasady ” teoria w praktyce” z zastosowaniem do własnych treningów darmowych. Jest to połączenie dwóch treningów – technicznego i mentalnego ( w trzech fazach). Czas treningu 4 godziny lekcyjne. Koszt 25 zł/ godz. L.
TRENING II – indywidualny lub w małych zespołach( do 5 uczestników) dla kierowców startujących w imprezach samochodowych ( rajdy i wyścigi, imprezy stacjonarne w tym mistrzostwa).
Ze skróconego programu 1 szkoły rajdowo-wyścigowej 56′ został wyodrębniony system ABC+ – są to podstawy wszystkich technik jazdy samochodem. W związku z dostępnym pełnym programem AT zaistniała konieczność wyodrębnienia podstaw tego programu tj. systemu Tai Chi auto. Dotyczy to zawodników, którzy chcą poznać również wyższe techniki jazdy co może pomóc w rozwoju własnych, ulubionych stylów i technik. Ten rodzaj treningu uwzględnia praktyczne porównanie i wdrożenie trzech sposobów jazdy tj.:
- techniki hamujące (zwalniające szybkość do 3/4 zakrętu – obecnie stosowane na mistrzostwach krajów, kontynentów, świata – w tym WRC, FI)
- techniki neutralne (szybkość w ruchu jednostajnym w zakręcie – dawne angielskie i obecne)
- techniki przyśpieszeniowe w zakrętach ( pojedynczych i złożonych) – dawniej przykładowo Sobiesław Zasada, Sebastian Loeb (Citroen Xsara, C4) – obecnie rSTRATOS i podobne
Ten trening dotyczy również pilotów i pilotażu. W porównaniu różne opisy rajdowe, imprez zamkniętych, przygotowawczych wyścigowych ( wersje zapisu bezpośredniego, nagrań video, systemów na symulatorach). Doradztwo i pomoc do opisów własnych kierowców i pilotów. Od opisów hamujących ( pasywnych i dynamicznych) do opisów torów jazdy (uwzględniających samochody o małej, średniej i max. mocy silników) do danej masy, możliwości podwozi i aktualnego poziomu kierowcy. W nowych technikach testy porównawcze i przygotowanie treningowe przed imprezami samochodowymi. Koszt takiego treningu to 20 zł/ h. Czas ograniczony do 5 godzin.
TRENING III – treningi zbiorowe w terenie i na obiektach sportowych (dodatkowe uwzględnienie kosztu wynajmu obiektów). Koszt to 15 zł/ h. Czas treningu ograniczony do 7 godzin. W trakcie treningu trzy omówienia ( wykłady) wstępne na początku, korygujące w połowie i podsumowujący. Ewentualne pytania wyjaśniające czy spotkania tel: 602490022, 791285356.
W trakcie treningu kierowcy otrzymują pełną informację programową wraz ze sposobami wdrażania we własnych darmowych treningach. Do powtórzeń, własnych treningów i resetów dołączony jest konspekt, który może pomóc w budowaniu ulubionych technik jazdy w określonym swoim stylu. Dotyczy wszystkich technik jazdy zawartych w programach:
- eco – minimalny łączny czas treningów 6 h
- abc – podstawy instruktażowe dla uczestnika – minimalny czas treningów 6 h
- ABC – podstawy zaawansowane na poziomie profesjonalnym, trenerskim – minimalny czas treningów 9 h
- ABC+ – minimalny czas treningów 18 h
- łączenie kodów na podstawie technik jazdy
- paraboli klasycznej
- paraboli naturalnej
- technik szkoły 1+/-, w której zawarte są elementy wyższych technik jazdy
- eco f1 sportowy, eco f1 wyczynowy – minimum 15 h
- skrócony program 1szej szkoły rajdowej – 1,5 roku treningów
Wyższe techniki jazdy to:
-
- 1+/- profi
- naturalna 4G
- rSTRATOS
- rSTRATOS F
- rSTRATOS D
- KOWARY 1,5 – 50/50
- rotacyjna
- rotacyjna +
- dociskowa w wektorach
- dociskowa +
- dociskowa łączona – 10 wersji
- Reset + P1S1K2/ P1S2K2 do K3/ P2S2K2 do K3
- Tai Chi auto 1, 2, 3, +
Szacowane godziny podane powyżej służą przekazaniu wiedzy w konspektach. Zdobyte informacje dają możliwość kontynuacji we własnych darmowych treningach w systemie 1.szkoły rajdowej.
System 1.szkoły rajdowej nie wymaga treningów szybkościowych (siłowych). Kodowanie nawyków myślowych i manualnych jest możliwe wyłącznie na małych i średnich szybkościach, a więc w jazdach codziennych bo i tak jedziemy.
Efekt jest natychmiastowy; zmniejszenie zużycia paliwa, opon, mechanizmów napędu i zawieszeń – w konsekwencji trwałe budowanie technik jazdy.
Po zakodowaniu nabytych i opanowanych (wybranych) technik jazdy ich kontynuacja możliwa jest w treningach szybkościowych. AT propaguje najszybsze profesjonalne techniki jazdy (łącznie z wyższymi) w odróżnieniu od popularnych (amatorskich) treningów w torach hamujących w zakrętach (klasyczne „upalanki”). Hamowania w zakrętach, ich różne formy i sposoby są udostępniane dla kontroli utrzymania się w zamierzonym torze jazdy, przy zbyt szybkim wejściu w zakręt, popełnionym błędzie czy przy zmianie przyczepności. Treningi szybkościowe AT na obiektach sportowych to koszt 20 zł/ h. Czas treningu do 5 godzin. W przypadku większej liczby zgłoszeń możliwe zmniejszenie opłaty. Wartość treningów technicznych i szybkościowych to x 40 podanych kosztów. W trakcie 3 wykłady: zasadniczy, korygujący – w połowie treningu i końcowy – podsumowujący. Sposób realizacji treningów techniki jazdy to teoria w praktyce. Elementy poszczególnych faz danej techniki jazdy są wdrażane praktycznie, w trakcie treningu do dalszego doskonalenia we własnych jazdach. Kodowanie technik jazdy to łączenie nawyków myślowych i manualnych.
Celem w zakręcie jest przyśpieszanie a nie asekuracyjne hamowanie, do wyjścia z zakrętu na prostą z jak najwyższą wartością ruchu jednostajnie przyśpieszonego a nawet progresywnego ( przyśpieszanie z wykorzystaniem wektorów sił odśrodkowych i wektorów dociskowych).
Koszt treningów w/g zużycia samochodu, opon, paliwa. Zalecane opony seryjne.
Zalecane ciśnienia w oponach „najlepsze” – po testach porównawczych dla danego samochodu, rodzaju opon, ustawień geometrii, danej trasy i aktualnego poziomu techniki jazdy kierowcy.
Powyższe koszty są kosztami własnymi trenującego.
Treningi wyjazdowe i miejscowe, zbiorowe i indywidualne – darmowe. Zwrot kosztów własnych dla trenera, trenerów.
Najkorzystniejsze jest kodowanie nawyków w codziennie – w jazdach codziennych, wszędzie, w ramach przepisów i ograniczeń szybkości – wtedy jest za darmo…. bo i tak jedziemy (idealne dla kodowania nawyków mentalnych i manualnych w różnych porównawczych technikach jazdy w systemie resetu). Kodowanie nawyków jest możliwe wyłącznie na małych szybkościach, w zwolnionym tempie – system Tai Chi w wersji resetowej
Pilot rajdowy mojego ojca powiedział dość dawno bo w 1968 roku – ” naucz się jeździć wolno, szybko i źle to każdy głupi potrafi”. Jest to przyczynek do nawet obecnie upalania w technice w. n. w. / a. m. w. (wyda, nie wyda a może wyda), co kończy się najczęściej zmianą opon na droższe i zwiększeniem ciśnienia turbiny, bez rozwoju techniki jazdy.
Prowadzący:
Krzysztof Lemieszek – tel: 660-737-600 zawodnik, psycholog kierowców
Ryszard Plucha – tel: 602-490-022
Opisy:
Opisy rajdowe, wyścigowe tras szybkościowych, dojazdowych, nawigacyjnych
1. oryginalny biegowy Sobiesława Zasady
2. popularny biegowo-kątowy uproszczony PL
3. oryginalny toru jazdy (geometryczny, dynamiczny) R. Plucha
4. oryginalny kątowy (książka „Sportowa jazda Samochodem” O.A.Bogdankow E.S.Cygankow)
5. wyścigowy (wersje torowe, wyścigi górskie)
6. KJS toru jazdy automobil-trainers.pl
7. KJS kątowy (oryginalny kątowy i uproszczony z wyłączeniem kolorowych nawigacyjnych i „moja twoja”)
– doradztwo, konsultacje dla opisów własnych, ulubionych
Prowadzący:
Pilot rajdowy – Adam Grzelka – 512-637-120
Instruktor nauki jazdy, psychologia kierowców, pilot rajdowy – Krzysztof Lemieszek – 660-737-606
Testy:
opony, ciśnienie ( pompowanie, korekty na zimno )
– charakterystyka prowadzenia podsterowna, nadsterowna, neutralna.
Standard: przedni napęd, 2 osoby, geometria fabryczna
Przykład Treningowy:
Zalecane ciśnienia opon w samochodach osobowych.
P (przód) 2,6 / T (tył) 1,6
Najkrótsza droga hamowania
P 2,45 / T 1,55
Standard: treningi, zawody
P 2,9 / T 1,7
(beton P 3,3 / T 2,1)
Współczynniki 1,5 1,6 – 1,7
Np. ciśnienie P 2,6 : 1,6(współczynnik) T 1,6
ECO
P – 3,3 (max dopuszczalne) / T -3,1
WRC FSO Paweł Latos 2015 – 2018
Treningi kwalifikowane
Treningi porównawcze w technikach klasycznych, WRC i F1
Porównanie technik jazdy w systemach: techniki klasyczne, WRC, F1