Techniki

21 % szybciej

21automobil-trainers.PDF

W technice wyczynowej można jechać szybciej o 21% w stosunku do techniki popularnej ( amatorskiej ), tzw. technika bez techniki instynktowna na refleks i instynkt samozachowawczy. Stosując kryterium Sobiesława Zasady szybkość bezpieczna to 10% wolniej niż maksymalna, mamy w zapasie 11% o tyle szybciej i bezpieczniej niż technika popularna maksymalna. W najbliższej przyszłości standard

– 4 kwadraty
-6 kwadratów

___________

KODY TECHNIK JAZDY

Podstawy technik jazdy – codziennej, turystycznej, ekonomicznej, sportowej, wyczynowej,

W stylu tai chi,

1 szkoła rajdowa 1995 PL,  

ABC+

Sponsoring 66%

1. Pozycje ergonomiczne kierowcy, pilota dla przetwarzania danych najszybszych i bezpiecznych technik jazdy.

2. A – kod optyczny – rozpoznawanie trasy, programowanie geometrycznych i dynamicznych torów jazdy – wybór zasadniczy i chwilowy poszczególnych technik dla rodzaju trasy.

3. B – kod kierownicy – sposoby manualnych technik skrętów w oparciu o rodzaj techniki jazdy w połączeniu z kodem optycznym dla różnych wybranych i chwilowych torów jazdy.

4. C – kod gazu – techniki manualne gazu dla utrzymania zamierzonego geometrycznego lub dynamicznego toru jazdy, podtrzymanie skrętu toru jazdy, skręty czterokołowe, zmiany toru jazdy, dociążanie, przyśpieszanie, łączenie prostych i zakrętów.

5. + – łączenie kodów w systemie dwójkowym – A+B do AB+C – techniki hamowania dynamicznego.

6. tai-chi – sposoby łączenia i równoważenia maksymalnej dynamiki, płynności jazdy na podstawie trzech technik pokonywania zakrętow 1 szkoły rajdowej – paraboli naturalnej, klasycznej, 1+- w priorytecie faz zakrętów.

7. Studium wyczynowych technik jazdy

TORY JAZDY SAMOCHODEM:

1. Najszybsze – rajdowe, wyścigowe (szczegóły w przyszłych felietonach)

2. Dynamiczne – z techniki jazdy, z mocy silnika

3. Pasywne – techniki popularne (amatorskie), wyczynowe asekuracyjne

4. Hamujące – hamowanie kierownicą, lewa noga na hamulcu (uproszczony Aaltonen), hamowanie silnikiem

5. Hamujące na okrągło z opóźnionego wejścia (ERC)

6. Hamujące połówkowe (WRC)

7. Hamujące na granicy postrzegania (F1)

8. Hamujące na małym promieniu (DTM)

12301516_1692221620989364_1864995651779866312_n

12299358_1692221654322694_6640901364523389599_nWP_20140522_007

20140724-104131.jpg

20140812-092815.jpg

RODZAJE TECHNIK JAZDY:

1. techniki jazdy na małych kątach znoszenia
2 . techniki jazdy na dużych kątach znoszenia
3. poślizgi kontrolowane
4. dociskowe techniki jazdy w strefie hamowania, zakrętu

Łączenie rodzajów technik jazdy – wersje najszybsze.
Standardy maksymalne z zastosowaniem:
techniki 1 szkoły rajdowej (wyścigowej) 1+-, techniki rotacyjnej (obrotowej), techniki czterokołowej zmiennej.

Łączenia w kolejności rodzajów
I – 1+2
II – 1+4
III – 1+4+2
Wszystkie wg zasady utrzymania stałej siły odśrodkowej (pomiar G) w całym torze jazdy w zakrętach.
UWAGA: poślizgi kontrolowane (w wersji hamującej) stosowane w wersjach łączonych w przypadkach np.
– zbyt szybkiego wejścia w zakręt
– zbyt dużego opóźnienia hamowania
– za małego docisku w strefie hamowania
– błędu kierowcy – niepełnego łączenia rodzajów technik (błędnych priorytetów)
– zmiany przyczepności w strefie hamowania, zakrętu

______

ABC+ standardy

Podstawowe wyczynowe techniki jazdy.
Program dla czterech indywidualnych, zbiorowych treningów. Parabola klasyczna jako fizyczna podstawa wzorzec dla poznawania i opanowania wszystkich technik jazdy.

Treningi, testy techniki jazdy (TTJ) samochodem

– indywidualne, zbiorowe

Poziomy treningów

I. Podstawowe techniki jazdy ABC+ standard

II. Skróconego programu 1 szkoły rajdowej, wyścigowej

III. Pełny program rajdowy, wyścigowy łącznie z technikami dociskowymi w zakrętach

– regulacje, strojenie silników, podwozi, zmiany i dopasowanie charakterystyk trakcyjnych do specyfiki poszczególnych imprez sportowych, wyczynowych z uwzględnieniem predyspozycji uczestników (zawodników) ich aktualnego poziomu techniki wyczynowej

IV. Trenerów, instruktorów w sportach samochodowych