Rys historyczny

Rys historyczny: zamieszczona będzie biografia startów od początku, w kontekście poznawania, gromadzenia informacji, budowania i analizowania technik jazdy różnych zawodników i własnych doświadczeń z czego powstał program 1 szkoły rajdowej.  Dodatkowo zamieszczamy pod-sekcję „Inspiracje”.

Inspiracja nr 1 – Stanisław Plucha, dzięki niemu powstała 1szkoła rajdowa w latach 50. Kierowca zawodowy, startował w rajdach Polski i innych. Rzeczywisty twórca technik dociskowych w zakrętach.

Inspiracja nr 2 – Erik Carlsson. Rajd Monte Carlo 1962 i 1963 – pierwsze miejsca w generalce.
Dane auta: Szwedzka syrena – 3 cylindrowy dwusów, pojemność 841cm3, 63km, opony 155 szerokości. Konkurenci auta 200 – 250km. Maksymalne wykorzystane sprzętu dzięki odpowiedniej technice.
Na jego cześć nazwaliśmy zdjęty stabilizator przedni jako „szwedzką szperę” – oba koła napędowe na jezdni. Materiał poglądowy:

Ryszard Plucha:

  • od 1968r. współudział w organizacji i sędziowaniu imprez samochodowych w randze mistrzowskiej i popularnej
  • starty w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy w sportach samochodowych
  • starty samochodami rajdowymi, wyścigowymi, formułami wyścigowymi i gokartami
  • 16 startów w Rajdzie Polski do mistrzostw kraju i kontynentu
  • kierowca fabryczny działu sportu FSO w rajdach i wyścigach
  • kierowca testowy działu sportu FSO
  • kontroler techniczny samochodów wyczynowych i prac warsztatowych działu sportu FSO
  • konstruktor w prototypowni działu sportu FSO
  • w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym FSO (OBR FSO) kierowca testowy, kierowca opiniujący, indywidualnie zgłaszający wynalazki i patenty
  • 40 lat startów w rajdach bez wypadku
  • 10 tytułów mistrzowskich w rajdach i wyścigach samochodowych, zwycięstwa na os’ach w generalce i w klasach
  • 1995r – założenie 1 Szkoły Rajdowej
  • do dnia dzisiejszego aktywny działacz na rzecz rozwoju techniki jazdy