Rys historyczny: zamieszczona będzie biografia startów od początku, w kontekście poznawania, gromadzenia informacji, budowania i analizowania technik jazdy różnych zawodników i własnych doświadczeń z czego powstał program 1 szkoły rajdowej. Dodatkowo zamieszczamy pod-sekcję „Inspiracje”.
Inspiracja nr 1 – Stanisław Plucha, dzięki niemu powstała 1szkoła rajdowa w latach 50. Kierowca zawodowy, startował w rajdach Polski i innych. Rzeczywisty twórca technik dociskowych w zakrętach.
Inspiracja nr 2 – Erik Carlsson. Rajd Monte Carlo 1962 i 1963 – pierwsze miejsca w generalce.
Dane auta: Szwedzka syrena – 3 cylindrowy dwusów, pojemność 841cm3, 63km, opony 155 szerokości. Konkurenci auta 200 – 250km. Maksymalne wykorzystane sprzętu dzięki odpowiedniej technice.
Na jego cześć nazwaliśmy zdjęty stabilizator przedni jako „szwedzką szperę” – oba koła napędowe na jezdni. Materiał poglądowy:
Ryszard Plucha:
- od 1968r. współudział w organizacji i sędziowaniu imprez samochodowych w randze mistrzowskiej i popularnej
- starty w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy w sportach samochodowych
- starty samochodami rajdowymi, wyścigowymi, formułami wyścigowymi i gokartami
- 16 startów w Rajdzie Polski do mistrzostw kraju i kontynentu
- kierowca fabryczny działu sportu FSO w rajdach i wyścigach
- kierowca testowy działu sportu FSO
- kontroler techniczny samochodów wyczynowych i prac warsztatowych działu sportu FSO
- konstruktor w prototypowni działu sportu FSO
- w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym FSO (OBR FSO) kierowca testowy, kierowca opiniujący, indywidualnie zgłaszający wynalazki i patenty
- 40 lat startów w rajdach bez wypadku
- 10 tytułów mistrzowskich w rajdach i wyścigach samochodowych, zwycięstwa na os’ach w generalce i w klasach
- 1995r – założenie 1 Szkoły Rajdowej
- do dnia dzisiejszego aktywny działacz na rzecz rozwoju techniki jazdy